fbpx
2023-07-09 Rickard Lundberg (fd Henley)

Sommarmingel präglat av optimism kring annonsintäkterna

Missade du Sveriges Tidskrifters after work som handlade om hur tidningar och tidskrifter kan jobba med annonsaffären i kristider? Ingen fara, här har vi samlat några av citaten från kvällen där Adviser var värd för ett framåtblickande och optimistiskt evenemang - och fler mingelbilder hittar du på vår instagram

Sveriges Tidskrifter bjöd in till ett avslutande sommarmingel och after work i Advisers lokaler på Södermalm i Stockholm. Kerstin Neld, VD på Sveriges Tidskrifter inledde minglet där temat kretsade kring två högaktuella ämnen varav det ena hade rubriken: “Annonsaffären – vad kan vi skruva på i tuffare tider?”, där Advisers VD, Rasmus Ohlin, och försäljningschef Josefine Blomquist höll i ett samtal om motvinden vi befinner oss i och vad alla bör tänka på i sådana situationer.

”Först hade vi en pandemi och sedan ett krig och till följd en ekonomi i gungning, det har gjort att marknaden inte riktigt återhämtat sig”

Josefine Blomquist tipsade om vikten av att våga testa nya idéer och använda sig av a/b-tester för att se vad som fungerar.

Det andra temat var hur vi skapar en bra annonsmiljö med annonsören och läsaren i fokus, ett samtal som leddes av Sebastian Tibbling, VD på a_delivery och Andreas Marzo, Head of Digital på samma bolag. De pratade om vikten av en god annonsmiljö för att optimera annonsintäkterna.

”Du måste fråga dig själv: skulle jag köpa en annons av mig själv, vill jag finnas i den här annonsmiljön? En viktig aspekt i tuffare tider är att verkligen leverera hög annonskvalitet och påvisa en tydlig effekt.”

Sebastian Tibbling

Följ oss på instagram för fler mingelbilder!

Behöver du hjälp att navigera dig fram till en framgångsrik annonsaffär? Har du det du behöver för att övertyga dina kunder? Kontakta oss för ett förutsättningslöst möte:

Björn Lorentzi, +46 733 44 13 30