Hur står det egentligen till med kompetensen hos tidskrifter och vad står högst upp på chefredaktörernas önskelista?
Det är något vi, tillsammans med Sveriges Tidskrifter, just nu försöker ta reda på i vår undersökning Kompetensbarometern.
Undersökningen, som gått ut till chefredaktörer, försäljningschefer och vd som är medlemmar hos Sveriges Tidskrifter, pågår för fullt men vi har redan hittat en hel del intressanta upptäckter.
I undersökningen har chefredaktörerna bland annat få svara på frågor om hur de ser på behovet av att förstärka/ utveckla kompetensen hos sin redaktion och på andra avdelningar och funktioner på sitt företag. Bland annat inom HR, affärsutveckling, styrelsearbete, redaktionen, native, ljud/podd, rörligt/film och nyhetsbrev.
Svaren visar vad de anser skulle behöva utvecklas för att klara konkurrensen framöver och vilka hinder som finns för kompetensutveckling.
Svaren, som är anonyma, bjuder på en hel del insikter och ger möjlighet att se vad andra i tidskriftsområdet funderar på.
Framförallt lyfts tidsbrist fram som en gemensam faktor när det gäller hinder för kompetensutveckling trots att de listar en hel del områden som affärskritiska.
När undersökningen är klar kommer vi att sammanställa hela resultatet, är du nyfiken på vilka insikter vi kommer att få?
Hör av dig till Björn Lorentzi om du vill att vi kommer och visar resultatet. Du når honom på 0733-441330 eller bjorn.lorentzi@media720.se.
Kanske har du samma funderingar och behov av kompetensutveckling på din arbetsplats eller vill få se hur andra resonerar?