fbpx
2019-11-06 Karin Holmberg

Fem smarta anledningar: Därför ska man göra ett Performance Index

Vill du veta vad er organisation skulle behöva bli bättre på för nå större framgång? Och samtidigt få lite omvärldsbevakning kring vad andra företag i motsvarande bransch gör?

Oavsett om det handlar om en redaktion, en säljavdelning eller för den delen en hel verksamhet så kan ett Performance Index vara ett bra sätt att få svar på frågor som:

Kan vi bli mer effektiva? Kan vi sälja till ett högre pris? Kan vi förändra vårt prenumerationserbjudande?  Kan vi nå fler i andra marknadsföringskanaler?
Kan vi samarbeta bättre mellan avdelningar?  Hur kan ledningen och organisationen jobba bättre tillsammans?

Inte övertygad? Här är fem anledningar till varför ett Performance Index från Media720 kan vara en bra investering:

  1. För att vi jämför med hur andra arbetar och ger er en viktig omvärldskoll. 
  2. För att vår rapport ger er ett nytt synsätt som kan hjälpa er att skifta fokus och bli mer effektiva,.
  3. För att vi är objektiva och neutrala och kan därför ge förslag på förändringar som skulle kunna vara känsliga om de kom från chefen eller ledningen. 
  4. För att vår rapport är ett bra verktyg för avdelningen att diskutera med ledningen och för ledningen att prata med avdelningen. 
  5. För att vi är experter på det vi gör. Våra konsulter har lång egen erfarenhet av det arbete analysen gäller. Vi har experter t ex inom ledningsarbete, redaktionellt, försäljning, marknadsföring, kommunikation, abonnemangsförsäljning. Vid ett Performance Index är det oftast två olika konsulter som är delaktiga i processen.

Vill du veta mer om Performance Index och vilken typ som skulle passa i er verksamhet? Hör av dig till Björn Lorentzi.